ساخت فیلم مستند "داستان شکست" در میانه راه
دوشنبه 29 دی 1399 بازدید: 569

ساخت فیلم مستند "داستان شکست" در میانه راه

مستند داستان شکست به کارگردانی شیرزاد احمدی در مرکز مستندسازی دانش و فناوری جهاد دانشگاهی دانشگاه هنر(رسان فیلم) کلید خورد.
این مستند به واکاوی علتهای شکست و ناکامی استارت آپ هایی می پردازد که در یک دهه گذشته در فضای کسب و کار کشور شروع به فعالیت نموده و بنا به دلایلی ناکام مانده یا به مسیر دیگری هدایت شده اند. 
داستان شکست از زوایای گوناگون و با بهره گیری از ساختار مستندهای مشاهده گر به طرح پرسش هایی در این زمینه اقدام کرده و از آرا و دیدگاههای دست اندرکاران و صاحبنظران این حوزه بهره می گیرد. احمدی درباره تولید این مجموعه می گوید: هدف نهایی این مستند را می توان در دو شاخه تقسیم بندی کرد، نخست آشنایی علاقمندان به ویژه جوانان به راه اندازی کسب و کارهای مستقل در اکوسیستم های نوآوری و فناورانه، با اتکا به تجربه های موجود، دشواری ها و چالش های پیشرو و به منظور دستیابی به آگاهی و دید بازتر پیش از آنکه در این مسیر گام بگذارند. 
دوم نگاهی به نوع حمایتهای صورت گرفته از سوی نهادهای دولتی و غیردولتی، تا ارائه راه کارهایی که فرایندی تخصصی تر و عادلانه تر در این زمینه شکل گیرد. لذا داستان شکست از سویه های گوناگون فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، خانوادگی و.... به این موضوع می نگرد و داوری و ارزیابی را بر عهده بیننده می-گذارد تا با کنار هم قرار دادن دیدگاه ها، رویکردها و عملکردها به نتیجه لازم که همانا اصلاح فضای کسب وکار و نوآوری و رشد و پیشرفت است دست پیدا کند. 
لازم به توضیح است تاکنون یک قسمت از این مجموعه تولید و آماده نمایش بوده و بخش های دیگر در دست ساخت است.
گفتنی است مرکز مستندسازی دانش و فناوری (رسان فیلم) یکی از مراکز خدمات تخصصی جهاددانشگاهی هنر است که طی یک دهه فعالیت خود در زمینه تولید فیلم های مستند با موضوعات مرتبط با دانش، فناوری و صنعت فعالیت می کند و تاکنون تولید فیلم های مراکز و سازمان هایی همچون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستادهای علم و فناوری، دانشگاه های مطرح و مراکز صنعتی و دانش بنیان کشور را در کارنامه خود دارد.
 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir